Just Dila + Tong-Gas79

Bersyukur dengan apa yang ada…hidup ini hanya sementara semua yang ada hanyalah milik Allah swt

Ranting Buruk 4 Mac 2010

Ni bukan setakat resepi makan2 tau…..cadangnya nak buat projek mega…..la nih aku tengah rajin buat aktiviti gulung menggulung kulit popia….resepi ni aku amik kat sini

Bahan-bahan

Kulit Popia – aku beli cap KG PASTRY
Tepung Kacang Hijau – no choice kena guna BABAS
Gula Halus – gula blender
Susu Tepung – macam2 jenis susu aku dah cuba…nak letak boleh tak nak pun takper…

Cara Buat

1.Kulit popia potong2 kecik sampai jadi 4segi
2.Gulung2 kulit popia pastu lekatkan ngan air…..pastu goreng
3.Sangan (goreng tanpa minyak) tepung kacang hijau sekejap pastu sejukkan
4.Tepung dah sejuk….campurkan gula dan susu tepung secukup rasa….susu tak payah buh  banyak….cukup   dua atau tiga sudu….gula pun ikut sesuka manis rasa tekak memasing
5.Gaulkan sebati tepung2 itu….then barulah salutkan kulit popia yang dah digoreng ngan tepung yang dah digaul sebati tadi..
6.Dah siap..makanlah apa lagi…..